Torsdag 17. juni 2021 snek det seg inn en feil som rammet enkelte konkurranser som bruker Trimpoeng-appen. Først ønsker vi i Trimpoeng å beklage at dette kunne skje. Resten av innlegget vil handle om hvordan man kan få appen tilbake til en fungerende tilstand.
Innholdsfortegnelse
- Hvordan vet jeg om dette gjelder meg?
- Hvordan gå fram for å rette opp i egen app?
- Steg 1: Ta skjermbilde av aktivitetsloggen
- Steg 2: Fikse appen
Hvordan vet jeg om dette gjelder meg?
- Du har fått en SMS fra Trimpoeng som henviser hit, og/eller
- Appen viser en rød linje nederst med teksten "Noe gikk galt, vennligst forsøk på nytt senere" gjentatte ganger, og/eller
- Når det sjekkes inn står det "Sjekker inn ..." med svart bakgrunn, men det kommer verken opp en grønn melding om at innsjekket er registrert eller en rød feilmelding.
![](https://blogg.trimpoeng.no/content/images/2021/06/Screenshot_20210619-122935.png)
Hvordan gå fram for å rette opp i egen app?
Steg 1: Ta skjermbilde av aktivitetsloggen
Dersom du har gått turer siden torsdagen vil nok ikke disse ha kommet seg inn i systemet. Ta derfor skjermbilde av aktivtetsloggen i appen.
Det vil stå i aktivitetsloggen dersom turer ikke er registrert. Det er ikke nødvendig å sende inn skjermbilde dersom alle turene dine er i orden. I så fall kan du hoppe rett til steg 2.
- Trykk på meny-knappen oppe til venstre i appen.
- Velg "Aktivitetslogg" fra listen.
- Ta skjermbilde av turene som enda ikke er kommet inn.
(Det varierer litt fra telefon til telefon hvordan dette gjøres. Om du ikke får til kan du be om hjelp og/eller notere ned turene dine for hånd). - Send mobilnummer og skjermbildet til post@trimpoeng.no, så skal vi hjelpe deg med å få etterregistrert turene dine.
![](https://blogg.trimpoeng.no/content/images/2021/06/Screenshot_20210619-125314.png)
![](https://blogg.trimpoeng.no/content/images/2021/06/Screenshot_20210619-122958.png)
Steg 2: Fikse appen
- Trykk på meny-knappen oppe til venstre i appen.
- Trykk på "Tilbake til konkurranseoversikten".
NB: Idet du går ut av konkurransen, vil eventuelle turer som ikke er registrert, kunne gå tapt. Husk å ta skjermbilde slik beskrevet i steg 1 om dette gjelder deg. - Oppfrisk siden ved å dra ned fra toppen. Det vil dukke opp en liten spinner oppe til høyre.
- Velg konkurransen din fra listen – appen bør nå fungere som normalt.
En alternativ måte er å avinstallere appen og installere den på nytt igjen. Merk at du da vil måtte logge inn igjen med mobilnummer og passord.