Torsdag 17. juni 2021 snek det seg inn en feil som rammet enkelte konkurranser som bruker Trimpoeng-appen. Først ønsker vi i Trimpoeng å beklage at dette kunne skje. Resten av innlegget vil handle om hvordan man kan få appen tilbake til en fungerende tilstand.

Innholdsfortegnelse

Hvordan vet jeg om dette gjelder meg?

  • Du har fått en SMS fra Trimpoeng som henviser hit, og/eller
  • Appen viser en rød linje nederst med teksten "Noe gikk galt, vennligst forsøk på nytt senere" gjentatte ganger, og/eller
  • Når det sjekkes inn står det "Sjekker inn ..." med svart bakgrunn, men det kommer verken opp en grønn melding om at innsjekket er registrert eller en rød feilmelding.
Du er berørt dersom denne feilmeldingen kommer opp gjentatte ganger.

Hvordan gå fram for å rette opp i egen app?

Steg 1: Ta skjermbilde av aktivitetsloggen

Dersom du har gått turer siden torsdagen vil nok ikke disse ha kommet seg inn i systemet. Ta derfor skjermbilde av aktivtetsloggen i appen.

Det vil stå i aktivitetsloggen dersom turer ikke er registrert. Det er ikke nødvendig å sende inn skjermbilde dersom alle turene dine er i orden. I så fall kan du hoppe rett til steg 2.

  1. Trykk på meny-knappen oppe til venstre i appen.
  2. Velg "Aktivitetslogg" fra listen.
  3. Ta skjermbilde av turene som enda ikke er kommet inn.
    (Det varierer litt fra telefon til telefon hvordan dette gjøres. Om du ikke får til kan du be om hjelp og/eller notere ned turene dine for hånd).
  4. Send mobilnummer og skjermbildet til post@trimpoeng.no, så skal vi hjelpe deg med å få etterregistrert turene dine.
Velg "Aktivitetslogg" og ta skjermbilde av turene dine som enda ikke er registrert.
Turer som er aktuelle å sende inn for etterregistrering er merket med "Innsjekkingen er ikke registrert enda".

Steg 2: Fikse appen

  1. Trykk på meny-knappen oppe til venstre i appen.
  2. Trykk på "Tilbake til konkurranseoversikten".

    NB: Idet du går ut av konkurransen, vil eventuelle turer som ikke er registrert, kunne gå tapt. Husk å ta skjermbilde slik beskrevet i steg 1 om dette gjelder deg.
  3. Oppfrisk siden ved å dra ned fra toppen. Det vil dukke opp en liten spinner oppe til høyre.
  4. Velg konkurransen din fra listen – appen bør nå fungere som normalt.

En alternativ måte er å avinstallere appen og installere den på nytt igjen. Merk at du da vil måtte logge inn igjen med mobilnummer og passord.